2008. december 1., hétfő

Hiller megint megalázta a pedagógusokat


A magyar pedagógus helyzete hovatovább afrikai párhuzamokat juttat eszünkbe. Hiller István ügyesen kifundált interjúban hangolja ellenük az országot, amit azért is könnyen tehet meg, mert sajnos az emberek többségének nincsen iskolás gyermeke, és csak távolról figyeli a problémát.

„A hátrányos helyzetű gyerekek tanárai februártól plusz 20 ezer forintot kapnak havonta – közölte Hiller István oktatási és kulturális miniszter az ATV Pont7 című műsorában vasárnap este. A tárcavezető az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint szólt arról is, hogy az osztályfőnökök februártól másfélszeres pótlékot kapnak.”

Így a rövidhíreink közt is megjelent MTI-tájékoztatás.

Most pedig lássuk ugyanerről az ATV írott anyagát:
Hiller nem viccel, és nem mond le

Igaz, hogy a megszorítások majdnem 40 milliárdot vonnak ki az oktatásügyből, de az Új Tudás Program mintegy 120 milliárdot csorgat vissza.

Ha agresszor vagyok, akkor az engem bíráló Kerpen Gábor a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének vezetője meg agresszor társ, hiszen a tárca a PDSZ-szel közösen készít felmérést a pedagógusok helyzetéről, mondta Hiller István az ATV Pont7 című műsorában. Az oktatási miniszternek azonban sem viccelni, sem lemondani nincs kedve, ugyanis olyan megszorítás nincs, ami a közszférában egyedül a tanárokat érintené, viszont kedvezményből akad ilyen.

Azt Hiller sem vitatja, hogy a kormányzati megszorítások mintegy 40 milliárdot vonnak ki az oktatási szférából, de, hangsúlyozta a miniszter, az Új Tudás Program révén (részből uniós forrásokból) több mint 120 milliárd csorog vissza. Ezenkívül a hátrányos helyzetű gyerekeket oktatók havonta 20 ezer forint többletre számíthatnak, illetve a pluszfeladatokat vállaló osztályfőnökök pótléka másfélszeresére duzzad.

De az anyagi bajokat, és a rendszer átalakítását Hiller nem tartja magyarspecifikus problémának, hiszen szerinte a francia elnöknek is hasonló változásokat kell menedzselni. Ráadásul, magyarázta Hiller, már látszanak a reform első eredményei, egy nemzetközi kutatás szerint a magyar tizenévesek teljesítménye látványosan javul.

Kiemelünk néhány finom részletet:

1. Hány olyan kedvezmény akad, amelyik a pedagógusokat nem érinti?
2. Milyen normatív elosztása lesz a „hátrányos helyzetűeket” oktatók havi plusz 20 ezrének? Kik fogják kapni? Például a romákat oktatók? Elmondta-e a miniszter, hogy ez az összeg kevesebb, mint az elvont 13. havi bér?
3. Miféle előny, hogy „csak” a pedagógusok osztályfőnöki pótléka emelkedik? Még mely közalkalmazottak kapnak osztályfőnöki pótlékot? Talán az utcaseprők?
4. Mennyi a „másfélszerese”? Miért spórolta meg az összeg kimondását a miniszter úr? Talán félt, hogy egy ország röhögné ki, amiért cirka 3 ezer forintos „emelést” tart eredménynek, miközben elveszi a 13. havi fizetést? Ráadásul pluszfeladatokért adják a többletet, és ennek örüljenek a pedagógusok… Már arra is büszke a miniszter, hogy fizetnek a munkavégzésért!
5. Persze, hogy nem vitatja a 40 milliárdos elvonást, mert az nagyon is kézzelfogható.
6. Viszont azért nem nevesíti a „több mint 120 milliárd visszacsorgását”, mert azt csak a nagyon éles szemű, mondhatni tájékozott kisebbség fogja érzékelni.
7. Mi a helyzet a digitális táblákkal (áruk 40 milliárd), amelyeket az adófizetők pénzéből, de az oktatási szférából kivonva adnak a digitális haveroknak? Lesz-e ebből egy új Kóka János néhány év múlva? (Kóka vagyona a sulinetből született…)
8. Miféle ostobaság az, hogy ha a PDSZ a tárcával közösen készít felmérést a pedagógusok helyzetéről, akkor „agresszortárs” (amit egybe kell írni ebben a jelentésben…)? Talán Recsken vagy Auschwitzban a rabok meg az őrök ugyanabban a helyzetben voltak, elvégre egyformán táborlakók?
9. Miféle ostobaság az, hogy neki meg a francia elnöknek „hasonló változásokat kell menedzselni”? Tán a francia elnök is vásárol vitatható körülmények közt a gyerekektől elvont milliárdokból digitális táblákat? Nem lehet esetleg, hogy hasonló „fejlesztésért” a francia elnököt meglincselnék a Concorde téren?

Összegzésünk:

Hiller István megint szembeköpte a pedagógusokat. Uszítja ellenük az országot, amit azért is könnyen tehet meg, mert sajnos az emberek többségének nincsen iskolás gyermeke, és csak távolról figyeli a problémát.

Utóirat:

Lehet, hogy a „reform első eredményei” messziről látszanak, de sajnos közelről csak a csőd látszik. Ne szédítsük már egymást!

Nincsenek megjegyzések: