2008. december 30., kedd



Sándor György humorista választási kampánya



Az emberek a népgyűlésen, ahol megmagyarázzák nekik, hogy miért voltak eddig szegények s megcsillogtatják előttük azt a távoli célt, melynek elérése érdekében ujabb szenvedést és nyomorúságot kell majd lelkesen elviselniük. Ilyenkor tombolnak, mert ürügyet látnak abban, hogy változatlanul, esetleg fokozottabban szegények maradjanak. És ezt az állapotot nyilván annyira megszokták már, hogy időnként valóságos forradalmakat és mészárlásokat csapnak. A szegénység ettől általánosabb, intézményesebb, egyenlőbb és titkosabb biztosítására.
Írta Márai Sándor már 1945-ben. Azóta ugye 45 + 15 évünk is elszelelt. Csak azért mondtam, mert jönnek a választások. Sokkal őszintébb lenne, ha pl. a kampányok alatt egy ilyen szónoklat menne:

Elég, ha egy pillantást vettek szűk homlokomra ! Állati kapzsiságtól eltorzult arcomra, s azonnal láthatjátok, hogy kivel van dolgotok. Semmiféle mesterséges tudományhoz nem értek.
A világon semmire sem vagyok alkalmas! Legfeljebb arra, hogy az élet értelmét magyarázzam nektek s vezesselek benneteket a cél felé. Hogy mi ez a cél - azt is elárulom
- 1-2-re meg akarok gazdagodni
- pénzt harácsolni, hogy minél több legyen nekem
- s minél kevesebb nektek
- ezért titeket még inkább el kell majd butítanom,
- vagy talán azt hisztitek, hogy már elég buták vagytok -

Nem ! Nem ! harsogná a tömeg !

Tehát cselekedjetek lelkiismeretetek szerint.
Ellenjelöltemet mindnyájan ismeritek : - nemes, önzetlen férfi, hatalmas koponya, világító elme.
Van ebben a városban olyanvalaki, aki mellé áll -

Senki, senki, üvöltene a tömeg és fölháborodott öklök emelkednének a levegőbe.

Írta Kosztolányi Dezső, az Esti Kornél c. könyvében.

Megjött az önbizalmam.

Indulok én is a választásokon !

Könnyű a helyzetem, vetélytársaim mind szépek, okosak, jóságosak.

Tisztelt eddigi és leendő választók !

Doktor Gaz Mocsolai Barna vagyok, a légynek is ártok !
Jó tulajdonságom nincs !
Fogyatékosságaimat hosszan sorolhatnám. Családommal egy üres fejű, megbizhatatlan gyermekgondozónak számított. Felelőtlenségemnél csak a cinizmusom nagyobb.
Szerencsére időben jól megszedtem magam, de látva a növekvő gazdasági problémát, reggelenként azért, munkába indulás előtt, jól bezabálok.
Mindenütt, mindig jól szeretek járni, fogamhoz verem a garast, szar-rágok.
Beutaztam a fél világot, de csak a cuccok után kajtattam.
Előnytelen külsejű, pitiáner, simulékony, állandóan izzadt tenyerű, levakarhatatlan vagyok!
Lábujjaim közt a koszt, galacsinná gyurmálgatom.
Munkahelyemen egy slampos, okleveles féregírtónak tartanak, írtó nagy féregnek.
Bírom az italt, a jó vékony könyveket ! de leginkább csak magam elé bámulok, minden marhaságon bambán vigyorgok.

Ha megválasztanak : napsugaras, tiszta, korszerű, szociális védőhálóba gabalyítok, minden rá- és beleszorulót !

Programom nincs, nem is tervezek, de ha bejutok a Parlamentbe : a büfében keressenek !

Nincsenek megjegyzések: