2008. december 28., vasárnap

Mózes üzenete a liberálisoknak


Felhördült a liberális világ XVI. Benedek pápának az ENSZ december 18-ai felhívásáról kinyilvánított álláspontján. A tőrőlmetszett liberális Hírszerző ezt a címet adta a tudósításnak: Homoszexualitás=klímaváltozás? – A melegek kiborultak a pápa szavain.

Idézünk a cikkből:

XVI. Benedek azt mondta, hogy az emberiségnek a teremtés nyelvére kell hallgatnia és megértenie a férfi és nő közötti kapcsolatot. Az egyházfő szerint minden, a heteroszexualitástól eltérő viselkedés Isten művének lerombolása.

A meleg szervezetek egyöntetű véleménye szerint az egyházfő szavai közvetve igazolják a melegek ellen elkövetett erőszakos cselekedeteket, mert azt a benyomást keltik, hogy ezek az erőszaktevők Isten akaratát hajtják végre.

A pápa hétfői beszéde a melegekről nem sokkal azután hangzott el, hogy a Vatikán elhárította a csatlakozást az ENSZ december 18-i felhívásához, amelyben a világszervezet 66 tagországa a homoszexualitás állami szankcionálásának megszüntetését követeli.

Az elmúlt napokban minden valamirevaló liberális szörnyülködött egy verset az ómódi pápán, aki persze egy követ fúj minden gazemberrel, elvégre a szabadság egyik biztos fokmérője, hogy valaki támogatja a homoszexualitás szabad gyakorlását, a heterókéval egyenlő jogi elbírálását.

Mit mond az Újszövetség?

Mielőtt eltévednénk a mai médialabirintusban, nyúljunk vissza a keresztény tanítás gyökeréhez, a Bibliához. Az Újszövetség egyik legfontosabb irata Pál apostolnak a Rómaiakhoz írott levele. Teológiai súlya miatt sorolják a levelek között az első helyre, pedig nem ez íródott meg elsőként.

A Római levél tanítása azzal kezdődik, hogy Isten az emberi gonoszságok miatt haragszik, és haragja-büntetése egyként sújt le a pogányokra meg a zsidókra. Ez azért lehet így, tanítja Pál, mert a zsidók megismerhetik Istent a mózesi törvényből, a pogányok pedig a teremtett világból. Ez igen fontos gondolat, Pál (és a kereszténység) szerint arra a következtetésre, hogy Isten van, el lehet jutni a természetből is.

Azonban, folytatja Pál, a pogányok – és most eddigelé olvasatlan fordítást bátorkodunk a nyájas Olvasó elé tárni, mégpedig a későbbi fordítások eufemizmusát kiküszöbölő fordítást:

…fölismerték az Istent, mégsem dicsőítették Istenként, s nem adtak neki hálát, hanem belevesztek okoskodásaikba és érteni nem akaró szívük elhomályosult. Kérkedtek bölcsességükkel és oktalanná váltak. (…)

Ezért szolgáltatta ki őket Isten a saját gyalázatos szenvedélyeiknek. Asszonyaik a természetes közösülést természetellenessel váltották fel. A férfiak hasonlóképpen abbahagyták az asszonnyal való természetes közösülést, egymás iránt gerjedtek vágyra, vagyis férfi férfival űzött ocsmányságot. De meg is kapták tévelygésük megszolgált bérét.

Föntebb Pál Római levelének 1,21-22 és 1,26–27 verseit idéztük, hogy úgy mondjuk, lényegre törő, mai fordításban.

Mózes törvénye is egyértelmű

Pál apostol a zsidókról szólva azt mondja, hogy ők a pogányoknál is bűnösebbek lehetnek, mert nékik ott van a mózesi törvény, és büszkék is rá – mégsem tartják meg. Így a törvény nem megtartójuk, hanem bírájuk lészen Isten előtt.

Mit tanít Mózes a nemiségről?

Közismert, hogy a Tízparancsolatból a 6. így szól: Ne paráználkodjál! Azonban sokak számára homályos, mit is kell érteni ezen.

Aki ismeri Mózes tanítását, annak nem lehet kétsége a paráználkodás jelentéséről. Mózes a 3. könyvében, a Leviták könyvében a 18. és a 20. fejezetben bőségesen eligazít.

Részletekbe menően fölsorolja, hogy mely rokonsági fokokban tilos a nemi élet; erre azért volt szükség, mert a korabeli zsidóság nagycsaládi keretekben élt, és a vérfertőzés elkerülése elemi népérdek volt.

Ezen fertőző kapcsolatok sorában szögezi le a Levitikus:

Férfiúval ne hálj úgy, amint asszonnyal hálnak: útálatosság az. (18,22) És később megismétli:

És ha valaki férfival hál, úgy amint asszonnyal hálnak: útálatosságot követtek el mindketten, halállal lakoljanak; vérök rajtok. (20,13)

Egyébként a homoszexualitást a szodómiával helyezi egy sorba Mózes:

És semmiféle barommal se közösülj, hogy azzal magadat megfertőztessed, és asszony se álljon meg barom előtt, hogy meghágja őt; fertelmesség az. (18,23)

Az ilyesmi a nem Isten-ismerők bűne, amely elveszi szörnyű büntetését:

Egyikkel se fertőztessétek meg magatokat ezek közül; mert mindezekkel ama pogányok fertőztették meg magokat, kiket én kiűzök ti előletek. És fertőzötté lett az a föld, de meglátogatom azon az ő gonoszságát, mert kiokádja az a föld az ő lakosait. (18,24–25)

XVI. Benedek pápa tehát azt mondta, amit a Biblia alapján mondania kell. Nem régimódi, nem vaskalapos – hanem védi az Életet akkor, amikor az elhomályosult értelmű nemzedék ugyanúgy pusztítja, mint az I. századi Rómában tették.

A mai nemzedék választhat a pogány Róma és a keresztény Róma között. Ám ne feledjük: a pogány Rómát elsöpörte a történelem.

A Mózes törvényét követő zsidóság teljes egységben sorakozik föl a Szentatya mögött ebben a kérdésben. Ők ugyanúgy tudják, mint Pál apostol tudta az I. században, hogy ha elhagyják Mózes törvényét, akkor le fog sújtani rájuk a Fennvaló büntetése.

Ez is világosan példázza, hogy a mózesi zsidóság és a liberalizmus között mélyebb szakadék húzódik, mint a mózesi zsidóság és a kereszténység között.

A melegek kiborulhatnak a pápa szavain – de félreértik a helyzetet, ha azt hiszik, a pápával van bajuk. Akivel bajuk van, azzal nincsenek egy súlycsoportban.

Nincsenek megjegyzések: